Výtvarný obor – stejně jako hudební a taneční – našel cestu pro výuku i v době mimořádného opatření, kdy byly školy na jaře 2020 uzavřeny. Jak probíhala výuka a na co byla zaměřena, uvedl učitel Mgr. Miroslav Mužík v příspěvku určeném prvotně pro Bílinský zpravodaj:
“Se svými žáky komunikuji denně a připravuji náhradní program a improvizované výukové metody. Výhodou je současná technika, která nám umožňuje být v kontaktu prakticky kdykoli. Vytvořil jsem například skupinu Výtvarná tvorba na WhatsApp, kam zadávám úkoly a můžeme pracovat kolektivně. Aby výuka byla zábavnější a nespočívala pouze v zadávání a kontrole úkolů, vytvořil jsem na svém You Tube kanále Miroslav Mužík i sekci výtvarných výukových filmů. Natáčím videa, kde se zaměřuji na různé styly uměleckého projevu a přímo přibližuji malířské a kreslířské techniky. Považuji to za značné rozšíření možností, neboť maluji obraz například v plenéru a žáci tak mohou být při tom a zkusit si to venku následně také. Seznámím je nejen s teorií a postupy, ale vidí malíře přímo tvořit. Mám velice pěkné ohlasy, potěšilo mě, že nemalují pouze mí žáci, ale i celá jejich rodina. Postupy a výsledky konzultujeme společně. Nejedná se o zadání, splnění a klasifikaci úkolu, ale spolužáci vidí vzájemně svou tvorbu, diskutujeme a vymýšlíme nové nápady. Součástí vzdělávání je i teorie, kdy žákům umožňuji virtuální prohlídky výstav v galeriích a účast na různých zábavných výtvarných testech.”
Výtvarné řady prezentované za toto výukové období se týkají nejen pozorování a zobrazování dění okolo sebe, ale též prožívání a představy iracionálních až surrealistických situací. Témata byla například: Čas trávený doma s rodinou, Můj domácí mazlíček, Architektura okolí, Pohled z okna, Superúplněk , Sen o plavbě lodí, Známá tvář umělce, Mikrosvět apod. Žáci měli možnost výběru technik podle dosažitelnosti materiálu a výtvarných prostředků v domácnosti.
Galerie nemapuje kompletní tvorbu žáků, jedná se jen o ukázky z výše jmenovaných řad.